Chip tuning

Z nekaj dejstvi vam bomo na čim bolj preprost način podali smernice, ki vam bodo v pomoč pri izbiri primernega “tunerja”, ki bo delo opravil zares kakovostno in ne zgolj za lasten hitri zaslužek, brez truda, znanja in strasti do tega dela. Več kot očitno je, da je trg v svetu tuninga precej nepošten, vsaj za tiste, ki svoje delo opravljajo temeljito, profesionalno in z veliko mero preciznosti.

Za takšno delo pa izvajalec potrebuje mir, čas, znanje in ogromno samokontrole ter volje. Žal prevladujejo zelo slabi tunerji z dobrim

Neprimerljiv rezultat po optimizaciji profesionalca

marketingom. Ravno to dejstvo pa je povod za razkritje “podzemlja” chiptuning sveta.

Če na kratko primerjamo izvedbo “pavšalnega” oz. “procent” tunerja s profesionalcem, je razlika očitna že v samem pristopu.

Pavšalni tuner opravi svoje delo v petih ali desetih minutah, profesionalci pa razdelajo celotno delovanje motorne elektronike in svoje delo opravijo v nekaj dneh (kar ne pomeni, da ste v tem času brez vozila). Razlika ni le v krivulji, ki jo dobite pri meritvah, temveč tudi v udobnosti vožnje, delovanju motorja, emisijah, življenjski dobi, vzdrževalnih stroških in še bi se dalo naštevati.

Naj poudarimo še enkrat, slab tuning boste dobili v 99,99 % primerih! Da, to je res in za tem stojimo. Zato se dobro pozanimajte, koga izbirate in kako le-ta opravlja svoje delo.

Če izvajalec ni pripravljen deliti podatkov z vami, potem dejansko prikriva, kako je prišel do rezultatov, za katere niti sam ni prepričan, kakšni so, zgolj z namenom, da ne bi ugotovili, kako hitro in nekvalitetno je opravil delo, za katero ste plačali nekaj sto evrov. Lahko pa je le “posrednik” in je njegovo delo opravil nekdo drug in vaš tuner te spremembe le zapiše na vaše vozilo, pravi izvajalec pa je v resnici nekdo drug …

Ključna dejstva za izbiro tunerja

  1. Pred prihodom se pozanimajte vsaj o osnovnih karakteristikah vašega vozila kot so: navor, moč, poraba goriva na avtocesti, poraba goriva med kombinirano vožnjo, poraba goriva v mestu.
  2. Cena je v tem poslu povsem postranskega pomena. V 99,99 % primerov boste dobili zelo slabo kvaliteto izdelave in visoko ceno. Za to ceno lahko dobite vrhunski izdelek, le pozanimati se je treba malo bolj temeljito.
  3. Ko obiščete tunerja in vprašate za ceno izdelave “čipa”, lahko naletite na dva odgovora:a) odgovor: cena je xxx €,
    b) odgovor: odvisno od tega, kaj želite doseči in za katero vozilo gre.Če je odgovor a) je resnica preprosta: izvajalca zanima samo denar,
    če je odgovor b), nadaljujte s pogovorom.
  4. Dober izvajalec najprej diagnosticira vozilo, izmeri pomembne parametre, povpraša o stanju servisiranja, preveri prevožene kilometre, posluša delovanje motorja, izvede testno vožnjo, nato opravi izračun za vaše vozilo in vam poda podatke oz. specifikacijo in v katerih mejah lahko določite, kako naj se vozilo obnaša.

Naj pojasnimo podrobneje:

Če ste voznik, ki vozi predvsem v nizkem območju obratov in vas zanima pospešek, odzivnost in ne končna hitrost, bo krivulja porazdelitve navora določena popolnoma drugače kot v primeru, da vas zanimajo končne hitrosti ali pa nekoliko večje hitrosti zaradi vožnje po avtocestah.

Če ste voznik, ki ga zanima nizka poraba goriva v določenem območju delovanja motorja, se je potrebno osredotočiti na obrate in hitrost ter prestavo, v kateri se najdlje zadržujete. Omenjen podatek pa se uporabi pri izračunih za doseganje cilja.

Vse spremembe opravimo sami

Vse spremembe opravimo sami

Profesionalni izdelek se NE MORE primerjati s pavšalnim oz. generičnim, ali kot radi rečemo “procent” tuningom, ki ga skoraj vsi tunerji izvajajo za vrtoglave zneske, ki jih zaračunajo za nekaj minut dela. Tak izdelek ni vreden niti 50 €.
Problem je v tem, da stranka res občuti razliko, vendar ne ve, kaj bi lahko dobila, če bi enako vozilo optimiral profesionalec v pravem pomenu besede. Razlika bi bila ogromna – kot da gre za popolnoma drugo vozilo. Rezultat je popolnoma neprimerljiv! Nasmešek na obrazu zadovoljne stranke je nagrada za pravilno izvedeno delo. Izogibajte se ustaljenim praksam: pridem, plačam, grem, brez lastne udeležbe. Tuner mora od vas zahtevati čimveč podatkov, nato vam mora predložiti meje, v okviru katerih lahko določate, kako naj se vozilo obnaša. In vse to je mogoče izvesti, le znati je treba, imeti voljo, potrpežljivost, vztrajnost in predvsem ljubezen do tega dela. Le kombinacija vseh omenjenih stvari lahko pripelje do unikatnega, visokokakovostnega izdelka. Vse drugo ni omembe vredno, je zgolj barantanje oz. »prodajanje megle«. Če boste s tunerjem sodelovali, bo izdelek deloma tudi VAŠ, kar pomeni, da bo vozilo optimirano po vaših željah in zato vam bo izdelek v veliko  zadovoljstvo.

Optimirano vozilo ne sme:

  • tresti,
  • slabo vžigati,
  • KADITI,
  • biti hrupno,
  • neenakomerno pospeševati,
  • javljati napake na motorni elektroniki,
  • vplivati na ekološke komponente (egr, fap, katalizator).

Mora biti ravno nasprotje od navedenega. Tunirano vozilo mora “teči” lepše kot prej, predvsem pa popolnoma brez dima.

Rezultat slabega tuninga

Rezultat slabega tuninga


Vbrizg v pravem momentu. Odtisi na pravih mestih.

Vbrizg v pravem momentu. Odtisi na pravih mestih.

Izogibajte se hvaljenju tehnologije, ki jo uporablja tuner pri meritvah moči vozila – dober tuner izračuna celoten potek krivulje navora in moči brez poskusov meritev. Torej v prvem poskusu doseže točno to, kar si želite, saj vse skrbno izračuna in garantira na podano krivuljo. Amater bo izvedel tuning in izmeril moč, nato vam bo podal graf, kaj ste dobili. Mora pa biti ravno obratno: VI določite kaj

želite, tuner to izvede in na meritvi mora biti točno to, kar je obljubil, z možnimi minimalnimi odstopanji. Dober tuner se zmoti za 2-3 konjske moči in običajno napove nekoliko nižjo moč kot dejansko, saj nekaj konjev “umre” zaradi obrabe materialov.

Slab tuner zaradi dobre prodaje in zaslužka obljubi nekaj deset konjev več kot je dejansko sposoben kvalitetno izvesti (dim, tresljaji, galopiranje vozila, cukanje, hrup, dušenje v nizkih obratih, slabo vžiganje, prižiganje motornih lučk itd.), skratka po njegovih besedah, naj bi bilo vse popolno, ne navede pa nobenih možnih negativnih pojavov.

Dober tuner je realen in navede ključna dejstva in odgovarja na vaša vprašanja.